21.1.12

Stockholm tunnelbana station

























Taigi 1950 metais buvo atidaryta pirmoji Stokholmo tunnelban'o linija (taip smagiai švedai vadina metro). Dabar yra kur kas daugiau metro linijų, o jose 100 stotelių iš kurių 47 - po žeme.
Paprastai metro stotelės įrengiamos taip, kad žmonės nesijaustų esantys po žeme, tačiau čia - viskas atvirkščiai. Sustojimų pagrindinė interjero detalė yra natūralios uolos, kurias įvairiais stiliais dekoravo net 140 menininkų. Ne veltui Stokholmo metro paskelbtas ilgiausia meno galerija ir meniškiausiu pasaulio metro. Tiesa, kai kurie stiliai pasirodė gan nejaukiai ir bauginančiai, o kai kurie tiesiog pralinksmino. Didžiausia įspūdį paliko metro metro linija einanti gyliai po jūra, tad norint nusileisti į ją reikia leistis milžinišku eskalatorium.

Kalbant apie pačius metro - man jie patinka. Šiuolaikiški, tvarkingi ir erdvūs. Važiuojant nesijaučia, kad tuneliu leki milžinišku greičiu, ko nepasakysi apie senuosius metro. Žinoma jų - vos keli, tačiau tokiam pasitaikius pamanai, kad greit pakilsi ir išskrisi į orą.

Tai tiek apie Stokholmo tunnelban'ą. Tiesa, važiuojant greituoju traukiniu ( kuris sugebėjo 5 karus užstrigti viduryje kelio ir planuota 10 min. kelionė užtruko 30 min.) pastebėjau Stokholmo transporto muziejaus reklamą, tad ten nebuvau, tačiau jei kas eisit ar buvot parašykit kaip jis.